06 22 80 15 70

Wandelen langs de rivier de Berkel en door de bossen van Landgoed Wolink.<>

Afstand: 9,1 km.<>

Informatie over de route.<>

Bij deze mooie wandeling vanuit Haarlo loop je eerst langs de rivier de Berkel, waar je kunt genieten van de vele watervogels. Daarna wandel je regelmatig over bospaden van het Landgoed Wolink. Het is dus heerlijk genieten van de prachtige natuur rondom het dorp Haarlo.

In de routebeschrijving worden bijzonderheden zoals, bezienswaardigheden, horeca, e.d. die zich langs de route bevinden, benoemt en daar waar mogelijk is ook een link naar de website opgenomen. Op deze wijze kun je vooraf alvast genieten van de wandeling.

Reageren.
Heb je deze wandeling gelopen? Laat ons weten wat je ervan vond, ook eventuele onvolledigheden of verbeteringen horen we graag. Dit kan via: e-mail: info@mooi-achterhoek.nl of website: www.mooi-achterhoek.nl of facebook: www.facebook.com/MooiAchterhoek. Alvast bedankt.

Parkeren.
Nabij Top Prinsen is over het algemeen voldoende gelegenheid om te parkeren. Navigatieadres: Eibergseweg 13, 7273 SP Haarlo.

Honden.
Honden zijn aangelijnd toegestaan.

Horeca onderweg.
Bij het begin en het einde van de wandeling.

Rolstoeltoegankelijkheid.
Door de vele bospaden is deze route minder geschikt voor rolstoel gebruikers.

Reacties
Beoordeel deze route
Marieke Veenink - op woensdag 16 augustus 2023 Mooie afwisselende route. Bijna geen asfaltwegen, dus heerlijk rustig wandelen en genieten. Goed aangegeven route. Top Henk en Ans! Aanrader!
mattie - op donderdag 24 maart 2022 Zeer mooie, afwisselende route. En dan nog een mooi zonnetje erbij... genieten dus. Beschrijving klopte.
Jan en Joyce - op donderdag 19 augustus 2021 Vandaag deze mooie wandeling gelopen. Ondanks wat regendruppels en de regen van afgelopen dagen waren de paden goed begaanbaar. Route duidelijk omschreven. Aanrader!!
Anke Olthoff - op zaterdag 22 mei 2021 Práchtige wandeling, diep in de Achterhoek. Hoge bomen, brede bloeiende houtwallen, die nog niet aan alle kanten smaller gemaakt zijn. Of zelfs verdwenen zijn. Een variëteit aan inheemse bomen en struiken. Rust, je komt nauwelijks medewandelaars tegen. Mooie, oude boerderijen met grote schuren, als het ware gestrooid in het landschap. 🌳🌳
Wiggers - op maandag 12 april 2021 Heel leuke route. Maar een paar kilometer van onze woonplaats, en toch nog onbekende paadjes! Ook goed beschreven.
Joke Bouwmeester - op zondag 21 februari 2021 Vandaag gelopen, leuke afwisselende goed beschreven route. Bedankt hiervoor
diederik - op zaterdag 28 november 2020 Prachtige wandeling; Met veel coulissenlandschap.
Rudie Wedel - op maandag 23 november 2020 Mooie afwisselde route. Bij 6 zou ik het wat anders omschrijven. Nu staat er "eerste zandweg rechtsaf en een klinkerpad naar links, richting een boerderij negeren". Zou schrijven: Voor harde weg zandweg rechtsaf. 7 beginnen met "Klinkerpad naar links, richting boerderij negeren, daarna het eerste bospad linksaf" enz.
Wilma Radstake - op dinsdag 27 oktober 2020 Donderdag 22-10-2020 deze route gewandeld. Vooral langs de Berkel is het genieten. Leuke afwisseling zijn de vlonders verderop in de route. Het laatste deel van de route hebben we ingekort door opkomende buien. De route klopte prima.
Paul Engelen - op vrijdag 18 september 2020 Mooie afwisselende wandeling en zeer rustig! Jammer alleen van dat stuk langs de N822; het zou mooi zijn als daar een beter alternatief voor zou komen. De GPS track is volgens mij niet correct op het punt waar je van de N822 linksaf slaat richting Berkel. Het lijkt op de kaart dat je vóór de sloot linksaf moet en dan verderop over een bruggetje. Dat is echter een overgroeid pad en het bruggetje is er niet... Dus ná de sloot linksaf, dan gaat het goed.
Chris Hogendoorn - op woensdag 2 september 2020 Afwisselende, mooie wandeling. Mooi Achterhoek, we hebben weer genoten!
Christy en Pieter Vermeer - op zaterdag 11 juli 2020 Hele mooie wandeling.
Ida van der Lende - op zondag 19 april 2020 Hallo Ans en Henk, Vandaag deze route gelopen; veel afwisseling - heerlijk langs de Berkel, slootjes en mooie paadjes door de bossen en langs weilanden; prachtig! Ook de beschrijving was weer erg duidelijk en klopte helemaal. We gaan zeker wel weer een andere route van jullie lopen. Groetjes, Eddy en Ida van der Lende
Hans - op maandag 31 december 2018 Op de laatste dag van 2018 deze mooie wandeling gelopen. Afwisselende route. Af en toe schrikken van een harde carbidknal, maar dat kun je verwachte op oudejaarsdag ! Beschrijving klopte !