06 22 80 15 70
info@mooi-achterhoek.nl

Mooi Achterhoek kort: Barchem in de richting van het Zwiepsche Broek.

Rondje Barchem, Zwiepsche Broek.<>

Afstand: 9,4 km.<>

Informatie over de route.<>
Deze korte wandeling richting Zwiepsche Broek loopt over vele rustige bospaden en zandwegen in de mooie omgeving van het dorpje Barchem. Tijdens deze wandeling moet je regelmatig klimmen en dalen, hierdoor is het een best pittige wandeling. Een leuke en zeer afwisselende rondwandeling.

In de routebeschrijving worden bijzonderheden zoals, bezienswaardigheden, horeca, e.d. die zich langs de route bevinden, benoemt en daar waar mogelijk is ook een link naar de website opgenomen. Op deze wijze kun je vooraf alvast genieten van de wandeling.

Reageren.
Heb je deze wandeling gelopen? Laat ons weten wat je ervan vond, ook eventuele onvolledigheden of verbeteringen horen we graag. Dit kan via: e-mail: info@mooi-achterhoek.nl of website: www.mooi-achterhoek.nl of facebook: www.facebook.com/MooiAchterhoek. Alvast bedankt.

Parkeren.
Openbare parkeerplaatsen bij het startadres: Eethuis De Kaleberg, Lochemseweg 22, 7244 AB Barchem. Over het algemeen is er voldoende gelegenheid om te parkeren.

Openbaar vervoer.
Barchem is met de bus te bereiken. Lijn 56, bushalte: Woodbrookers. Je loopt vervolgens richting het dorp en na ongeveer 100 meter, zie je de parkeerplaats aan je linkerzijde.

Reacties
Beoordeel deze route
Heidi en Rob - op zondag 4 juni 2023 Al meerdere wandelingen van mooi-achterhoek gelopen en vandaag deze wandeling gemaakt. Voor ons echt één van de toppers ! Wel goed opletten want sommige smalle bospaadjes worden door het grote publiek niet gebruikt en als de begroeiing ( b.v. hoog gras) uitbundig aanwezig is in deze periode van het jaar (juni) loop je er makkelijk voorbij. De route heeft slechts een paar kleine stukjes verharde weg ,de rest via leuke zandwegen en bospaden met af en toe lichte stijgingen/afdalingen. Verder prachtige uitzichten op de Lochemse berg ,Zwiep .
Jolanda - op vrijdag 21 oktober 2022 Mooie route, veel over boeren land en LOCHEMSE berg. Recentie van vorige persoon gelezen, weggetje links af op berg is nog afgesloten ! Hierdoor wist ik hoe verder. 1e en laatste stuk wel langs drukke geasfalteerde weg jammer.
Jo en Ger - op maandag 25 juli 2022 Mooie, zeer afwisselende wandeling. Het gedeelte op de Lochemseberg is klimmen en dalen. Alleen bij punt 6 twijfelden wat te doen. De tekst is niet duidelijk: Dit paadje continue blijven, paden naar rechts en links negeren. Eigenlijk moet je het pad met de bocht naar rechts blijven volgen! We gaan deze route zeker nog vaker wandelen.
Jan en Joyce - op woensdag 18 augustus 2021 Vandaag deze mooie wandeling gelopen. Leuke, diverse wandeling door velden, weilanden en bos.
Maria en Dineke - op zaterdag 24 april 2021 Wat een prachtige wandeling, met glooiende akkers en mooie bospaadjes !