06 22 80 15 70
info@mooi-achterhoek.nl

Mooi Achterhoek: Laren, Landgoed Verwolde en Huis Verwolde.

Struinen over landgoed Verwolde en rondom Huis Verwolde.<>

Afstand: 13,5 km.<>

Informatie over de route.<>
Je start deze boswandeling vanuit Laren en je komt al snel terecht in de bossen van Landgoed Verwolde. Het eerste gedeelte struin je over rustige en smalle bospaden en het tweede gedeelte hoofdzakelijk in de bossen rondom Huis Verwolde. Ook breng je nog even en bezoek aan de bomen “Oom Frits en Dikke Boom” en loop je langs vele mooie boerderijen.

In de routebeschrijving worden bijzonderheden zoals, bezienswaardigheden, horeca, e.d. die zich langs de route bevinden, benoemt en daar waar mogelijk is ook een link naar de website opgenomen. Op deze wijze kun je vooraf alvast genieten van de wandeling.

Reageren.
Heb je deze wandeling gelopen? Laat ons weten wat je ervan vond, ook eventuele onvolledigheden of verbeteringen horen we graag. Dit kan via: e-mail: info@mooi-achterhoek.nl of website: www.mooi-achterhoek.nl of facebook: www.facebook.com/MooiAchterhoek. Alvast bedankt.

Parkeren.
In het dorp Laren is over het algemeen voldoende gelegenheid om te parkeren. Navigatieadres: Dorpsstraat 6, 7245 AK Laren.

Openbaar vervoer.
Laren is goed bereikbaar met de bus. Buslijn 56, halteplaats “Kern Laren”.

Reacties
Beoordeel deze route
Fam. Bakker - op zaterdag 12 februari 2022 Mooie tocht, goed uitgezet. Ging zelfs prima met onze GPS zonder kaart er achter. Was ook leuk dat je duidelijk soms paden nam die we zelf nooit in gegaan zouden zijn.
Brenda Bremer & Roel van Dam - op zondag 14 november 2021 Vandaag, 14 nov. '21 genoten van deze wandeling; rustig weer, fraai herfstkleurende lanen langs landgoed. Dank jullie wel voor deze goed uitgezette route.
Rie - op zondag 21 februari 2021 Ontzettend mooie wandeling op deze zonnige dag. Vorige week nog op het ijs gestaan, nu 18 graden. De vennetjes waren overstroomd, daarom konden we op sommige plekken de route niet volgen. Gelukkig liepen we de route via GPX, dus even een omleiding gemaakt. Verder is de route goed begaanbaar. Mooie afwisselende route met prachtige vergezichten. En dan natuurlijk kasteel Verwolde niet te vergeten; een plaatje!
Eppie van het Hof - op woensdag 3 februari 2021 Vandaag 3 februari deze prachtige route gelopen. De beschrijving was duidelijk en de paden goed begaanbaar. Verrassende vennetjes en wandelen op de scheiding van bos en open veld. Wat hebben we op veel plaatsen veel groen in de Achterhoek. Hartelijk dank en een compliment aan de samenstellers van deze mooie tocht.
Yolanda Alers - op zondag 31 januari 2021 Vandaag deze schitterende wandeling gelopen. We hebben hier al verschillende keren een aantal routes gewandeld...maar deze was toch wel heel erg mooi! Sommige stukken waren wel wat drassig maar het scheelde dat het vannacht gevroren heeft dus was de ondergrond hard. Het is zeker een afwisselende wandeling,eerst door het bos met leuke paadjes en daarna naar het landgoed Verwolde waar het ook schitterend is. Wij hebben weer volop genoten bedankt voor al jullie inspanning en het delen van al jullie wandelingen. Deze gaat natuurlijk weer in onze wandel map van "Mooi Achterhoek"
Henriëtte Salemink - op woensdag 28 oktober 2020 Afgelopen vrijdag weer deze schitterende route gelopen. Heel anders weer dan in het voorjaar. Nu met prachtige herfstkleuren en schitterende paddestoelen. Wat staan op deze route toch ontzettende MOOIE bomen . De route is niet echt stil. In april was er dus duidelijk minder verkeer op.de weg!! Maar ondanks dat hebben we weer giga genoten.
Henriette - op woensdag 22 april 2020 Wauw, wauw, wauw!!! Van begin tot eind SCHITTEREND!! Wat hebben we vanochtend weer genoten, geweldige bomen , spechten en veel vlinders, maar ook muggen. Gelukkig hadden we nu een flacon anti insect en flacon anti teek bij ons! Voor bloeiende rododendrons waren we nog net te vroeg, maar onderweg werden we getrakteerd op heerlijk geurende lelietjes van dalen. Op het bankje bij de dikke boom konden we volop genieten van een hardwerkende kleine bonte specht! BEDANKT maar weer!
M.van Lent - op zondag 20 mei 2018 Fantastisch mooie route. Door omgevallen bomen wel een pad gemist en verkeerd gelopen maar al gauw weer goed op weg. Het is wel raadzaam om een lange broek te dragen, dit i.v.m. teken
Linda Redder - op vrijdag 6 oktober 2017 Heerlijk gewandeld over Landgoed Verwolde met deze prachtige route van jullie. Al vaker heb ik in deze omgeving gewandeld, maar het is altijd leuk om weer een "nieuwe" route in een bekende omgeving te lopen. Bedankt weer voor de mooie route! Van het onbegaanbare pad waar in de vorige beoordeling over wordt gesproken, heb ik niets gemerkt. Enkele paden zijn wel "grassig" maar dat is meestal geen probleem. Misschien was het toen zo, en is er inmiddels onderhoud gepleegd op dat pad.
sandra - op maandag 26 juni 2017 afgelopen zaterdag deze route gelopen was een mooie afwisselende route alleen jammer dat je bij zande pad oude holters weg waar je rechts gaat en direkt links langs slagboom die pad onbegaanbaar is geworden ik ben die zandpad blijven volgen tot ik weer op de route bent gekomen.ik loop met een gps dat is dan op dat moment wel makkelijk verder heb iok genoten
Henk Eenink - op maandag 26 juni 2017 Beste Sandra, Bedankt voor het beoordelen van de wandeling en je opmerking over het onbegaanbare pad. Ik ga binnenkort de wandeling aanpassen. Gr, Henk Eenink Mooi Achterhoek.