06 22 80 15 70
info@mooi-achterhoek.nl

Mooi Achterhoek: Lochem rondom het Klein Dochterensche Veld.

Struinen over de bosgebieden Velhorst, Klein Dochterensche Veld en GrooteVeld.<>

Afstand: 18 km.<>

Informatie over de route.<>
Deze mooie wandeling leid je door diverse bosgebieden en natuurgebieden. Je loopt over rustige zandwegen en vele smalle bospaadjes. Ook moet je van tijd tot tijd nog wel eens een heuveltje beklimmen. De rust en stilte zal je verbazen, want het gehele gebied is best wel in trek bij wandelaars. Voorkeur heeft wel om een lange broek aan te trekken, sommige paadjes zijn soms enigszins overgroeid.

In de routebeschrijving worden bijzonderheden zoals, bezienswaardigheden, horeca, e.d. die zich langs de route bevinden, benoemt en daar waar mogelijk is ook een link naar de website opgenomen. Op deze wijze kun je vooraf alvast genieten van de wandeling.

Reageren.

Heb je deze wandeling gelopen? Laat ons weten wat je ervan vond, ook eventuele onvolledigheden of verbeteringen horen we graag. Dit kan via: e-mail: info@mooi-achterhoek.nl of website: www.mooi-achterhoek.nl of facebook: www.facebook.com/MooiAchterhoek. Alvast bedankt.

Parkeren.
Je start deze wandeling bij het TOP-punt De Zonnebloem. Je kunt parkeren op de parkeerplaats achter Eetcafé De Zonnebloem. Zutphenseweg 103, 7241 SC Lochem.

Openbaar vervoer.
Met de trein naar Lochem en vanaf het station met de bus naar bushalte “Vakantiepark Ruighenrode”, lijn 52.

Reacties
Beoordeel deze route
Geeske - op dinsdag 18 oktober 2022 Ik had deze keer echt de gps nodig terwijl dat anders nooit zo is. Bij punt twee staat er geen bordje opengesteld maar een bordje Eigen Weg dus dacht dat ik hier niet in mocht, later bleek het toch te kunnen Bij punt drie het eerste woord tweemaal weglaten, er is maar een pad bij bordje vogelreservaat en daarna moet je direct rechts de beukenlaan in.Als je de oude Vordenseweg oploppt krijg je direct al een kruising van paden naar oa verschillende huizen, daar moet je rechtdoor en bij de tweede kruising komt dan het Tolzichtdieske Bij punt 9 ga je op Y splisting links af en daarna eerste pad rechts tussen de hekjes door dus niet een tweede keer links aanhouden Het was een prachtige wandeling vol rust, echt geschikt voor een zonnige herfstdag zoals vandaag. Normaal zou ik het stuk in het bos saai hebben gevonden maar nu met de zonneharpen en honderden paddestoelen en spinnewebben was het erg mooi, mocht je bos willen overslaan ga dan bij punt 4 op de oude vordenseweg niet het eerste bospad rechts bij bordje velhorst maar loop daar rechtdoor naar de lochemseweg, steek die over en vervolg de route met punt 7 waarbij de oude vordenseweg dus rechtdoor gaat en niet rechtsaf Met name het eerste stuk vond ik schitterend, stilte ondanks meerdere wandelaars en prachtige doorkijkjes, afwisseling.Ook over het groote veld was het mooi. Ik heb genoten
Dick Achterkamp - op maandag 6 juli 2020 Een mooie en goed beschreven wandelroute, kan zo toegevoegd worden aan wandelknooppunten Mooi Achterhoek.